QUI SOM?

L’AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) va ser creada fa més de vint anys per poder contribuir a la millora de la qualitat del sistema educatiu i de les condicions d’escolarització de l’alumnat mitjançant l’aportació d’idees, projectes i recursos, tot fomentant el sentiment de pertinença al centre i al seu entorn.

 

Actualment, l'AFA està coordinada, organitzada i dirigida per una Junta directiva, la qual està formada per un grup de mares i pares de l'escola que de forma voluntària hem adquirit la responsabilitat de participar en el funcionament del centre.


COMPETÈNCIES DE L’AFA DE L’ESCOLA JAUME BALMES:

- Participació en el Consell Escolar, junt amb tres representants del sector pares i mares, amb els representants del professorat, amb l’Equip Directiu, amb el representant de l’Ajuntament i amb el representant del personal administratiu i de serveis que treballa a l’Escola.

- Participació en el Consell Escolar Municipal, junt amb representants de les AMPAs i AFAs, del professorat i les Direccions de la resta de centres educatius del municipi, així com també amb representants del diferents grups polítics amb representació al consistori.

Organització de les activitats extraescolarsservei d’acollida.

- Aportacions econòmiques per adquirir material que ajuda a donar als nostres fills/es millors condicions escolars, així com subvenció de diversos esdeveniments: una part del viatge de final de curs dels alumnes de 6è, algunes activitats contractades en el marc de les festes que se celebren a l’escola.


- Gestió del servei de menjador juntament amb la Direcció.


- Organització de la Festa de final de curs i en què els alumnes de sisè reben un petit obsequi com a record del seu pas per l’Escola.


- Organització d’activitats formatives (xerrades, escola de pares i mares, tallers) que afavoreixen l'educació dels nostres infants i faciliten el coneixement i la relació entre les famílies.



REUNIONS DE L’AFA:

Com ens organitzem?


  • Es convoca una assemblea general un cop a l’any, normalment durant el primer trimestre, per tal d'aprovar el pressupost anual, presentar les novetats del servei menjador, extraescolars, etc. i torn de precs i preguntes.

  • Els membres de la Junta estem dividits en diverses comissions, cada una de les quals es reuneix en funció de les necessitats concretes. 

  • Tota la Junta ens reunim una vegada al mes per tractar temes comuns i informar de les tasques dutes a terme per les comissions. 

  • Actualment, la Junta està formada pels següents integrants:



        Lucía López: presidència, extraescolars, festes, solidaritat i comunicació.
        Thais Conde: vicepresidència, tresoreria, extraescolars, solidaritat i menjador.
        Laura Pérez:  secretaria, espais i festes.
        Aïda Puig: festes.
        Eva Arranz: festes i espais.
        Patricia Ruíz: festes.
        Anna Jordà: festes.
        Vanessa González: menjador.
        Meritxell Bosh: menjador.
        Ainhoa Acordagoitia: menjador.
        Elise Bredillet: comunicació i espais.