QUI SOM?

L’AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) va ser creada fa més de vint anys per poder contribuir a la millora de la qualitat del sistema educatiu i de les condicions d’escolarització de l’alumnat mitjançant l’aportació d’idees, projectes i recursos, tot fomentant el sentiment de pertinença al centre i al seu entorn.

 

Actualment, l'AFA està coordinada, organitzada i dirigida per una Junta directiva, la qual està formada per un grup de famílies de l'escola, que de forma voluntària han adquirit la responsabilitat de participar en el funcionament del centre.


Com s'organitza?


  • Es convoca una assemblea general un cop a l’any, normalment durant el primer trimestre, per tal d'aprovar el pressupost anual, presentar les novetats del servei menjador, extraescolars, etc. i torn de precs i preguntes.

  • Les persones de la Junta es divideixen en diverses comissions, cada una de les quals es reuneix en funció de les necessitats concretes. Les comissions actualment són 6: menjador, festes, extraescolars, espais, solidaritat i comunicació.

  • Tota la Junta es reuneix una vegada al mes per tractar temes comuns i per informar de les tasques dutes a terme per les comissions. 

  • La Junta està formada per un grup de 13 famílies, i cadascuna pertany a una o vàries comissions, tal i com es cita a continuació.

  1. Lucía López
  2. Thais Conde
  3. Laura Pérez
  4. Aïda Puig
  5. Eva Arranz
  6. Patricia Ruíz
  7. Anna Jordà
  8. Vanessa González
  9. Txell Bosh
  10. Ainhoa Acordagoitia
  11. Elise Bredillet
  12. Elizabeth Bertorelli
  13. Sara Fisas




   

        

                                     



Què fa l'afa?

- Participació en el Consell Escolar, junt amb altres representants del sector famílies, del professorat, de l’Equip Directiu, de l’Ajuntament i personal administratiu i de serveis que treballa a l’Escola.

- Participació en el Consell Escolar Municipal, junt amb representants de les AMPAs i AFAs del poble, del professorat i les Direccions de la resta de centres educatius del municipi, així com també amb representants dels diferents grups polítics amb representació al consistori.

Organització i gestió de les activitats extraescolars i del servei d’acollida.

- Aportacions econòmiques per adquirir material que ajuda a donar als nostres infants, millors condicions escolars, així com subvenció de diversos esdeveniments: una part del viatge de final de curs dels alumnes de 6è, algunes activitats contractades en el marc de les festes que se celebren a l’escola.


- Gestió del servei de menjador juntament amb la Direcció i amb l'empresa contractada, Fundesplai (7 i tria).


- Organització de diferents festes, la Festa de benvinguda, una activitat familiar a meitat de curs, d'inici de primavera i, la festa de final de curs.


- Organització d’activitats formatives, educatives, divertides (xerrades, tallers, activitats, manualitats, excursions) que afavoreixen l'educació dels nostres infants i faciliten el coneixement i la relació entre les famílies.